Har haft och har fortfarande många bollar i luften. Kastas mellan både skola och fritid, samtidigt hormoner som är högt och lågt. Och även tankar och känslor som jag inte riktigt förstår mig på. Människor som snackar så mycket skitsnack och tror dom vet så mycket och än, det gör ju inte heller livet till något enklare. Men jag får helt enkelt lära mig att hantera det. För är det ens meningen att livet ska vara så enkelt så att man kan ta sig egenom det utan att kämpa. Vad lär man sig då av det. 
 
Det finns så otroligt mycket saker som jag gjort och sagt som är fel och som jag ångrar. Har gjort saker som jag aldrig trodde om mig sälv. Personer jag svikigt, sårat och hamnat i onödiga konflikter med. Personer som jag förstört relationer med och som jag ärligt talat saknar riktigt mycket. Förhållanden mellan personer som aldrig kommer bli som innan. 
 
Men vad mer kan man göra än att be om ursäkt, visa att man ångrar sig, lära sig något av det och sedan gå vidare med livet. Även fast det ibland kan göra riktigt ont. Man måste ju kunna göra mindre bra saker så att man lär sig något. Felsteg och konflikter leder till erfarenheter och till att lära känna sig själv. Hur reagerar du i olika sitvationer och vad mår du bra av. 
 
Måste säga att jag är jävligt stolt över mig själv ändå. Jag mår inte alltid bra och har det till och från svårt. Men jag vågar samtidigt säga vad jag gjort för fel och är ofta villig till att ändra på något. Jag vet inte vad jag är, men jag vet vad jag vill och hur jag kommer dit men med några felsteg på väger såklart. 
 
        
 
 

2 kommentarer

storasyster

14 Nov 2014 20:13

Åh vad bra du skriver underbara unge. Mogen och klok, jag är så stolt över dig. Älskar dig <3

Svar: Tack. Älskar dig med bästa storasyster! <3
Elin

gubben

15 Nov 2014 10:37

Jag blir så stolt när jag ser dig
Jag blir så glad när jag hör dig
Jag blir så stolt när jag läser din blogg och hur du formulerar dig
Jag blir så glad när jag ser hur vacker du är
Jag blir så stolt när du vågar vara den du är
Jag är rädd att jag ska mista dig
Jag är rädd att någon vill dig illa
Jag älskar dig snuttan

Kommentera

Publiceras ej