Har varit borta ett tag. Tycker att jag är skyldig er en liten förklaring på varför. 
 
Jag "lider" av ångest. Ångest för att jag tränat för lite, ångest över att jag tränat för mycket, över att jag sagt något väldigt konstigt, över att jag ätit något onyttigt på en vardag (?) och över fullt med annat. Inget som jag tror någon annan märker men något som jag brottas med varje kväll när jag sitter där ensam i mitt rum. Just detta har jag varit med om förut.
 
När jag gjort något som sårat eller påverkat någon annan negativt så mår jag otroligt dåligt. Deppar, har svårt att sova, kan inte sitta still och får tvångstankar. Tror att jag har lite svårt med att veta vem jag är, vem jag vill vara för andra och för mig själv. Känns som om jag vill vara så snäll och bra för andra så att jag kanske blir lite dum mot mig själv. Jag finns alltid där för mina vänner och så när de mår dåligt och är ledsna. Men grejen är den att det inte alltid känns som om alla finns där för mig. 
 
Det har i alla fall varit skönt att fokusera på mig utanför bloggen. Ska nu börja blogga för mig och inte låta bloggen bli till ett måste.
 
   
 
 
 
 

5 kommentarer

Nattis

19 Oct 2014 19:09

Jag finns alltid :* <3

Svar: Tack :*
Elin

Storasyster

19 Oct 2014 19:48

Fortsätt tänka på dig själv nu. Vi älskar dig för den du är.<3

Finns där

20 Oct 2014 12:22

Bra sätt är allt prata eller skriva om det som du gör. Dina syskon och dina föräldrar finns där för dig när du behöver. Kom ihåg att vi är alla olika och det finns ingen mall hur man ska se ut som människa. Det är olikheterna som är det fina med oss.

Finns där

20 Oct 2014 12:22

Bra sätt är allt prata eller skriva om det som du gör. Dina syskon och dina föräldrar finns där för dig när du behöver. Kom ihåg att vi är alla olika och det finns ingen mall hur man ska se ut som människa. Det är olikheterna som är det fina med oss.

Vän

01 Nov 2014 07:03

Hej inget ovanligt eller konstigt med dig, det du känner och upplever är normalt. Kolla den här länken.
http://www.psykologiguiden.se/www/pages/?ID=86&tonaring

Kommentera

Publiceras ej