Att våga. Vad menas med det egentligen? Får ibland höra, Elin du måste "våga" mer eller gud vad feg du är. Vadå du måste? Jag bestämmer väll själv vad jag måste. Men våga. Är det att man inte alls är blyg och har väldigt lätt för att få uppmärksammhet på sig ellar vad är det. Är jag modig? Så många tankar kring detta. 
 
Personligen så är jag väldigt bly, börjar lätt rodna och såklart gråta om någon te.x börjar prata allvar. Är jag feg då eller är jag den modiga tjejen. Jag tror att jag är något mitt i. Jag är blyg men också väldigt öppen och säger vad jag tycker. Tycker jag något är fel, då säger jag det. Sen så kan man ju alltid diskutera om det är rimligt och "rätt". Men egentligen så finns ju inget rätt eller fel för man bestämmer ju det med sig själv. Sen så kan ju samhället såklart säga något annat. 
 
Jag kan inte hitta något svar på allt detta. Det är som en ändra stor röra i mitt huvud. Hur är det egentligen. Vad tycker du? Kan du ge mig en annan uppfattning? Vad är rätt och fel och vad menas med "våga". 
 
        
 

2 kommentarer

gubben

30 Oct 2014 08:42

Våga är att säga till när tex något är fel eller att visa känslor . Vad som är rätt eller fel känner du i hjärtat. Sen så styrs rätt och fel av lagar. Fast det är en annan fråga.

storasyster

30 Oct 2014 14:59

För mig är det modigt att våga vara sig själv. Att våga säga ifrån när någonting är fel. Att agera. Men också att kunna ta ett steg åt sidan och lyssna/se till andra.

Jag tycker att du är modig som delar med dig tankar och känslor. Modig som vågar gråta. Du blir inte feg bara för att du har lätt att bli generad eller blir blyg i vissa sammanhang.. Det är en fin egenskap tycker jag. <3

Kommentera

Publiceras ej